السبت، 25 سبتمبر 2021 08:46 مـ
البصمة

البصمة... خبر حصري

رئيس التحرير شيماء الزلبانى

رئيس التحرير شيماء الزلبانى

فن × فن

وفاة والدة الفنانة ميار الببلاوى

البصمة

أعلنت الفنانة ميار الببلاوي، وفاة والدتها عبر حسابها الشخصى على فيس بوك، وكتبت:" أمى فى ذمة الله"، مضيفة : جنازة أمى والصلاة عليها فى مقابر القوات المسلحة المشير".

ميار الببلاوى

ميار الببلاوى

ومؤخرا، تعرضت الفنانة ميار الببلاوى لإصابة قوية في قدمها بعد سقوط ضلفة الدولاب عليها وتسببت في كسر أربعة أصابع من قدمها وتعرض أصبعها الأكبر للتهتك، حيث نشرت البلبلاوى صوراً من الإصابة التي تعرضت لها في قدها على حسابها بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك.

وكتبت ميار الببلاوى معلقة على الصور:"آسفه لبشاعة المنظر، وعارفة انكوا زهقتوا منى بس والله ما عارفة أقول إيه غير يارب الصبر من عندك، بفتح ضلفه الدولاب الصبح وقعت على رجلى كسرتلى أربع صوابع، وصابعى الكبير تهتك تماما، وعملت عمليه شالولى الضافر، دى رجلى الشمال، اليمين كسر مضاعف والصباع الكبير شكله صعب جدا بس الحمد لله متكسرش، ربنا عالم بيا الوجع بتاع شيل الضافر مع الكسر فوق احتمال البشر، مكسوفه أقول أدعولى بس هطلب منكم الدعاء وأنا عارفه أنكم زهقتوا منى بس دا قضاء ربنا اللهم لا اعتراض".

وردت ميار على منتقديها الذى وجهوا لها اتهامات بتهويل الأمور بشكل دائم ونشرت صورة ضلفة الدولاب التي سقطت على قدمها لإيضاح الموقف وكتبت على فيس بوك:" للى باعتنلى بيقولوا انتى كل حاجه تهوليها، ايه يعنى ضرفه دولاب، طيب دى ضرفه الدولاب آداه الجريمة".

ميار الببلاولى وفاة والدة ميار الببلاوى والدة ميار الببلاوى جنازة والدة ميار الببلاوى